X
تبلیغات
شرکت نقشبند توس - بهترین شعار تبلیغاتی در بین شرکتهای ایرانی

 

در خصوص شعار تبلیغاتی در کشورمان نیاز به کار بیشتری هست .شعار تبلیغاتی به عنوان یكی از عناصر تشكیل دهنده آگهی، نقش مهمی در برقرار كردن یا تداوم بخشیدن به رابطه مخاطب با آگهی دارد. شعار تبلیغاتی ممكن است یك عبارت موزون و آهنگین، یك پرسش ساده یا حتی یك كلمه باشد. در تنظیم یك آگهی تبلیغاتی شعار از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در میان سایر عناصر پیام تبلیغاتی به نحو شایسته تر و بهتری در ذهن مخاطب جای می گیرد.

واژه اسلوگان (Slogan) که در زبان فارسی به آن شعار تبلیغاتی اطلاق می شود، از واژه اسکاتلندی اسلوگ – گریم (Slugh-gharim) به معنای شعار جنگی گرفته شده است. به نظر می رسد که ریشه لغوی آن نزدیک و متناسب با مفهومی است که امروزه از آن استفاده می شود.خیلی خوبه که سازمانها برای خودشون شعار تبلیغاتی بسازند.

 

شعارهای تبلیغاتی به دو دسته زیر تقسیم می شود:

شعارهای نهادی (موسسه ای): به شعارهایی اطلاق می شود که برای کسب وجهه برای سازمان و ایجاد تصویری مثبت و معتبر ساخته می شود. بسیاری از شرکتها تاکید فراوانی دارند که شعارهایشان درهمه تبلیغاتشان و همه سربرگهای شرکتشان وجود داشته باشد که البته تاکید خوبی است. به دو مثال زیر توجه کنید. در تماس با فردا (شعار شرکت توشیبا) ؛ نبض آمریکا (شعار شرکت شورلت).این دو مثال شعار از جنس موسسه ای است.

شعارهای کالا: این شعارهای تبلیغاتی که با عنوان کپسولهای تبلیغاتی نیز نامیده می شود، با مبارزات تبلیغاتی تغییر می کند. این شعارها وجوه مثبت و خاص کالا یا خدماتی را که قرار است تبلیغ شود به تصویر می کشد. به دو مثال زیر توجه کنید: هوشمندانه ترین اتومبیلهایی که تاکنون ساخته شده (شعار شرکت ساب) ؛ کارشناس پای شما (شعار محصولات شرکت دکتر شولز(

در بین شعارهای تبلیغاتی ایرانی بهترین شعاری که می شناسید کدام است.علت انتخاب شما چیست.

دکـتر محــمود محمدیان

+ نوشته شده در پنجشنبه 1388/11/08ساعت 12:7 توسط نقشبند |